tisdag 15 januari 2008

En härlig dag i skogen!


Jag och min vän Kattis skulle till stallet och sköta våra hästar och ta en ridtur.
Det var en underbar dag och humöret var på topp!
Vi sadlade våra hästar och bestämde oss för att ta en tur i skogen.
Hästarna var pigga och glada och vi svängde in på en skogsväg där vi brukade rida.

Småpratandes så skrittade vi lugnt fram och njöt av dagen.
Plötsligt så tvärvänder min häst och jag ”sitter kvar” i luften, för att snabbt rasa ner i backen!
Det hugger till i min hand och samtidigt ser jag Tösen galopperade tillbaka på vägen vi kom från.
Kattis frågar om jag är okej och jag sa åt henne att det var lugnt och att hon skulle hämta min häst.
Jag ser hur hon galopperar efter min häst och börjar känna oron över stora vägen vi har passerat!
Bara hon inte blir påkörd!!

Jag reser mig och börjar raskt gå tillbaka.
Efter en stund ser jag dom komma, alla tre! Då kunde jag pusta ut!
Tösen stod utanför stallet när Kattis kom tillbaka, men hon bestämmer sig för att ta med henne till mig igen för att jag ska ”upp i sadeln” på en gång.
Vilket var lättare sagt än gjort med min skadade hand, men med Kattis hjälp satt jag snart där igen och red sakta hemåt .


Kattis fick sadla av båda hästarna och sedan bar det av till sjukhuset för röntgen.
Inget var brutet, bara stukat så efter någon veckas vila så var jag bra igen!
Eller bra vet jag inteförresten, för efter det blev jag rädd för att rida igen.


Inga kommentarer: